tisdag 25 september 2007

p3

P3 är fan the shit! Jag brukar lyssna på det när jag jobbar. Ofta så missar man nästan allt som sägs och alla ljud eftersom man jobbar men ibland så drömmer man iväg sig i fablernas. Man tittar ut ser ett kontor mitt emot med en ganska ful röd färg. (samma färg hade vårt kontor med en nu målar snickar-mikael om det) Det regnar. Träden börjar gå mot det gula hållet och förvandlar sig snart till det röda hållet, lite som kontoret bredvid. Man funderar på om det ska regna hela dagen eller kan man sticka ut och skejta sedan? På SMHI ser man att chansen är väldigt liten. Humöret försämras. Klockan är långt ifrån lunch, och ännu längre från slutfördagentiden. Humöret fortsätter att gå åt det tråkiga hållet. MEN! Sakta så smyger det upp en gammal bekant låt på P3… Är det…? Nää…det kan det inte vara? Jo…det är det fan! Och till min förvåning så är det Kate Bush – Running Up That Hill jag hör. Humöret bouncar upp (Jag såg Viktoria Beckham Special igår och då visste hon inte var bounce var, undrar om hon kommer från england egentligen). Strax efter Kate Bush så kommer Kanye West – Stronger på. Mitt tyckte för den har blivit större med den lilla tiden. Som att det inte är nog med det. Någon låt efter det så kommer en annan låt som jag inte vet vad den heter. ”I fell in love with the DJ” går den. Den tycker jag är ganska go.
Humöret är ganska gott nu, lunch om en timma, jag är hungrig, ska bli gott.

1 kommentar:

maggan sa...

Med risk för att du tappar frisbeelusten så kan du se mitt svar på ditt inlägg om bla min blogg.