tisdag 7 oktober 2008

"love you"

Det bästa jag vet är när utrymmet för den gröna soppåsen inte har något lock. Locket ligger alltid där för att inte dra till sig ohyra, bananflugor och andra små barn. Men, ibland när locket har diskats och ligger på tork så är jag upprymd och ivrigt glad. För då kan jag bara öppna skåps dörren och kasta in det gamla kaffefiltret rakt in i prick, utan att dra ut lådan med påsen och lyfta på locket. Det är kärlek det, när locket ligger på tork.
På tal om kärlek så är det värsta jag vet, inte värsta för jag ska inte va så grov, men jag ogillar det möe. Det är när en sida av ett par skriver till motsvarandes facebook wall "Jag älskar dig, kan inte leva utan dig. bla bla bla." Varför skriva det där? Skicka ett mail! Skriv ett sms för i helvete!
"Jag bryr mig inte om vad andra tycker eller säger, för jag älskar honom/henne" kanske en del säger.
Dra åt helvete säger jag då, eller skicka ett sms, förstås.




Inga kommentarer: