måndag 13 oktober 2008

På fredagens regniga kväll så cyklade jag hem på kvällningen. Vid halva vägen så cyklar jag nästan precis vid bilvägen, men självklart på cykelbanan! En bil, en stor sådan, kommer rasande mot mig, åkandes i vattenrännan. Chauffören måste ha sett att han sprutade vatten över hela cykelbanan. Jag tänker att han flyttar sig nog säkert, vilket en normal människa skulle gjort. Men icke sa nicke. Kukchauffören kör bara på och skvätter ner hela mig med vatten. Rasande vänder jag mig om och känner mig såpass arg och omogen så att jag slänger upp ett ivrigt långfinger och hytter med det som en gammal tant gör mot moped åkande killar. Jag håller kvar det länge så att han ska se. Men i min ilska ser jag att det cyklar några tjejer ganska tätt bakom mig. Skämmandes tar jag ner handen och hoppas att dom inte trodde det var menat åt dom.



Inga kommentarer: