söndag 18 maj 2008

Det viktiga samtalsämnena i livet som ger mig lycka och framgång

Jag har stått och fräst typ halva veckan, inte bara jag utan Johan och Oskar såväl. Tanken var att vi skulle flytta ut till smögen för 1,5 veckor sen. Men det har blivit ytterliggare jobb här i Väners. Vi har stått i ett snickeri och pillat. Efter all uppskjutning så hade vi verkligen ställt in oss på att vi skulle flytta ut imorn (måndag) och det var så gott som klubbat och klart. När Lars Salonen ringer Oskar idag och säger att vi ska stå i deras garage och måla alla dessa brädor, korta som små, vackra som fula, med eller utan kvistar - Alla ska målas. Så nu är det målningsdags för hela slanten. Jag ska inte klaga över det egentligen. Vilket jag inte tycker att jag gör, utan jag förmedlar det bara till er. Från mig till dig. Godjul. Ungefär.
Det är faktiskt GANSKA så nice jobb faktiskt. Man står där med sina kära vänner gör lite jobb, pratar lite skit om allt. Vad det har vart för väder, vad det kommer bli för väder. Hurvida barnet och barnbarnen till den sjuke fadern som stängde in dom i källarn ska klara sig. Och det viktigaste av allt, kommer Charlotte Perrelli att vinna schlagerfestivalen ....På toppen av det så får vi ju betalt.


Oj vad långt inlägg. Spelade lite korthålsgolf i helgen. 2 bilder från det nedanför här vettö.





Inga kommentarer: