lördag 13 september 2008

mango

Jag vaknar med en lidande känsla, min hals är som uppstyckad av en sabel. Hade det dock på känn. Skickar ett sms till min tränare och säger att jag inte kan va med på matchen idag. Somnar om.
Mike ringer och väcker mig med att han måste komma hem till mig och bajsa. Han stormar in genom ytterdörren, gör en sladd och försvinner raskt in på toaletten. Sen sticker han iväg igen.

Kom just nu hem från vårdcentralen med en dos penicillin. Då tänker jag att jag ska lyxa till det lite med en Fanta, nu när jag har halsfluss , så jag kilar ner till kiorren. När jag kommer hem så häller jag den läskande ner drycken i ett stort fint glas. Jag känner någon konstig lukt, som om en vind av träd, frukter, djungel och grönska kommer förbi. Förvirrand fortsätter jag hälla och tar sedan en ordentlig klunk. När drycken väl nuddar min röda uppsvullna hals känner jag absolut inte igen den här märkliga smaken. Raskt kollar jag på flaskan och ser att jag har köpt Fanta Mango . Jag blir rasande! Skriker högt åt gudarna. "Varför har ni förbannat mig? Vad har jag gjort för att förolämpa er så?" - tyvärr förvandlas inte mangon till en vanlig fanta. Så jag får dricka det! drink it and convert it to pee

Idag missar jag Myhrmans och Nadjas inflyttningsfest. Det är också jätte skoj!
NU HAR JAG KLAGAT LITE OCH MÅR ÖVERRASKANDE BÄTTRE, todelo


Inga kommentarer: