lördag 4 oktober 2008

dyngbak

Gammal är ordet, gammal och grå. Eller gammal och lila. Orden börjar krypa till mig mer och mer men borde göra det mindre och mindre. Jag är förvisso inte gammal, men jag blir alltmer bakfull för varje helg som går. Nästan. Därav gammal. Ordet lila borde jag inte nämna, men det är ett senare besvär. Spår av lila nyans finns i mitt nyklippta hår. Om jag gillar det vet jag inte för att det syns inte inomhus utan nästan bara utomhus. Så då märker jag det ju inte, eftersom jag inte direkt har en spegel med mig när jag går ut. Anledningen till den lila färgen är att jag ska på en kukhårvisning idag. Vilket leder till en missad fotbollsmatch. Sista matchen för säsongen. kuk.
Idag är jag i och för sig bakfull som tur är. Tog det relativt lungt igår. Kanske blir jag det imorn? För idag ska jag nog ta det relativt lugnt också. Men ändå, allting är ju relativt.



Inga kommentarer: