onsdag 1 oktober 2008

jihdder

När jag kollade på Idol igår så blev jag förargad. Förargad på mannen som tror sig vara programledare, eller snarare försöker sig vara programledare. Det är den där röde Jihde som jag talar om. Spottar om snarare. Mina fingrar spottar mot tangenterna när jag skriver hans namn, spottar förakt. Han är urusel. Han suger hästpung rent ut sagt. Peter har kämpar förgäves med sina talsvårigheter, han tar hjälp med armarna så gott det går. Egentligen så är det mer armarna som pratar än hans mun. För han har utomordentligt svårt att tala utan att ha armarna i 5 olika positioner i samband med ett ord. Har dom tagit med honom för att få medlidande av svenska folket? Ska folket sitta och tycka synd om hans svårigheter eller titta på programmet? Tyvärr lider jag inte med honom. Tyvärr har jag utvecklat ett hat mot honom.


Inga kommentarer: