söndag 2 november 2008

Det har vart ett litet uppehåll på min anslagstavla för att datorn har inte funkat. När man ska trycka på den så låter det som en bil som inte har tillräckligt med batteri. Som om tändningen inte orkar att dra igång bilen. I det här fallet datorn. Och så står det där och brummar med jämna mellanrum, tills man drar ut sladden och låter datorn vila.
Jag sitter här lagom bakfull i kallingar, morgonrock och linne. Min hals är svullen och röd. Det blir den allt för ofta, halsfluss dit och halsfluss hit. Det är som Gevalias objudna gäst, men på ett negativt sätt. Än så länge så har jag inte halsfluss. Kanske så hångla jag med någon med halsfluss igår. Kommer inte ihåg att jag hångla med någon så det vore märkligt. Gjorde jag det så var det säkerligen med en fager dam.

Inga kommentarer: