tisdag 4 november 2008

Jag besökte vårdcentralen igår för att kolla upp min hals. Tydligen så är måndagsmorgonen värst. Det var jäätte lång väntetid. Det var jag och 50 st. sjuka haltande gamla. Det finns inget värre än att vara på vårdcentralen, deras lokaler är så äckliga. Personalen går runt i sina scrubs och toffler. Ibland till och med sånna foppa-toffler. Dom äcklar mig. Och allt sjukt folk, mestadels gamla människor. Jag har inget emot gamla människor alls, men när dom kopplas ihop med sjukvården så förvandlas dom i likhet med Dr. J och Mr. H och jag det leder till att jag hatar dom.
Det äcklar mig att dom känner varenda gamla människa där. Dom går fram och skakar i hand, riktigt manligt och alldeles för länge, handen går upp och ner minst 15 gånger. Sen ska dom små prata lite och det är ju omöjligt att inte höra det. "Hur är det?" "Jo, du vet en hänger ju i... he he he."
Usch!


Inga kommentarer: